سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر
از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمندعبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
 
سازمان بسیج مهندسین
...

 

در سال‌های بعد از دفاع و در زمانیکه عرصه سازندگی به عنوان محور فعالیت های این نظام آغاز شد، خلاء ناشی از عدم انسجام نیروهای متخصصی که در طول دهه اول انقلاب خصوصاً ایام جنگ تحمیلی منشاء خدمات و فعالیت های چشمگیر بوده اند به خوبی در صحنه های اجتماعی و مدیریتی کشور محسوس و آشکار شد.

لذا سازمان بسیج مهندسین در سال 1376 با حمایت فرمانده محترم نیرو تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین بیش از 180 نفر از اعضاء این سازمان در سطوح مختلف مدیریتی، وزراء، معاونین، استانداران، مشاورین و مدیران کل در دولت و همچنین تعداد زیادی از اعضاء در شوراهای شهر و تعدادی هم به عنوان شهرداران مشغول فعالیت می باشند.

حضور مؤثر در بخشهای اجرایی و تصمیم گیری کشور که شامل وزارتخانه های مهم تخصصی نیرو، راه، نفت، جهاد و کشاورزی، صنایع، مسکن و... شهرداریها، محیط زیست و دیگر سازمانهای مستقل و وابسته می باشد همچنین حضور در عرصه های مختلف اجتماعی فنی و تخصصی خصوصاً نظامات مهندسی ساختمان کشاورزی و معدن و حضور مؤثر در انجمن ها و NGO های فنی و تخصصی از فعالیت های این تشکل سازمانی است.

آنچه در این میان بیش از پیش جلوه نمایی می کند فعالیت های علمی و پژوهشی این تشکل سازمان یافته است. رویکردی که در بسیج مهندسین کاملاً مشهود است بهره گیری از بسترهای موجود، جهت تحقق نهضت نرم افزاری و تحقیق و پژوهش است.

از سویی عملکرد این سازمان نیز ستودنی است که عبارت است از: فعال سازی سایت بسیج مهندسین، میزگردهای تخصصی، مشارکت فعال در بحث مدیریت بحران و اجرای دوره های توجیهی 4000 نفره، برگزاری نشستها و میزگردهای علمی تخصصی ماهانه برای گروههای تخصصی، انتشار نسخه الکترونیک نشریه اسوه، تأسیس کانون های مجازی بسیج مهندسین و اجرای بازدیدهای علمی و ارتقاء توان علمی برای اعضای 3021 نفره می باشد.

همچنین رویکرد بسیج مهندسین در فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با تبیین گسترش و تعمیم فرهنگ والای اسلامی وانقلابی  در جامعه مهندسین کشور و برپایی نشستهای فرهنگی، سیاسی (912 نشست)، اجرای یادواره شهدا و محفل انس با قرآن (465 مورد) و همچنین اجرای اردوهای طرح ولایت (1483 نفره) قابل تحسین و پاسداشت است.

لازم به ذکر است جامعه مهندسین در مشارکت و فعالیت در عرصه ها و تشکلهای فنی و مهندسی کشور نیز دارای وجهه قابل تقدیری هستند.

رویکرد بسیج مهندسین در این زمینه عبارتست از: طراحی و تدوین، استقرار و توسعه نظام مهندسی مبنی بر معیارهای اسلامی و عملکرد آن نیز بدین شرح می باشد: نظام مهندسی کشاورزی در چهار استان، نظام مهندسی ساختمان ( در شانزده استان) و نظام مهندسی معدن (در چهار استان با کسب تمامی آراء و در هشت استان اکثریت آراء)

در خاتمه یادآور می شویم که تمامی عملکردها و فعالیت های بسیج مهندسین با هدف توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی، حفظ و بهره برداری از تجربیات مهندسی دفاع مقدس، مشارکت در تشکلهای فنی و مهندسی کشور، بهره گیری از توان مهندسین بسیجی در حوادث غیر مترقبه، ارائه خدمات علمی و فرهنگی به اعضا و مشارکت در رشد و ارتقای توان فنی و مهندسی طرحهای توسعه و عمران کشور آماده خدمت به جامعه اسلامی و حفظ ارزشهای نظام جمهوری اسلامی می باشند.


فرهاد پارسایی ::: پنج شنبه 87/9/7::: ساعت 10:33 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید کل : 1321
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
منتظر
.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
مرکز نشر فرهنگ شهادت
مرکز نشر فرهنگ شهادت شیراز
مرکز نشر فرهنگ شهادت